„Adevărul de Seară” Timişoara v-a prezentat ieri cazul unui timişorean pe care Enel îl obligă să opteze pentru facturarea prin „telecitire” (transmiterea datelor de pe contor prin telefon o dată la două luni) deşi omul vrea să aleagă „autocitirea” (transmiterea indexului la casierie, în fiecare lună).
În 2008, furnizorul de electricitate a introdus „telecitirea”, un nou sistem de citire a contorului şi calculare a facturii, care permite transmiterea datelor prin telefon. Timişorenii au avut de ales între vechiul sistem, cu transmiterea datelor la ghişeu sau telecitire.
CITEŞTE AICI cum a fost umilit un timişorean pe banii lui de Enel
Citeşte şi: Revoltă la Victoria pentru apă
Enel şi-a făcut însă calcule şi a constat că telecitirea este mai ieftină, iar pe noii consumatori îi obligă să opteze pentru acest sistem. „Opţiunea autocitire, prin comunicarea indexului în casieria Furnizorului, poate fi utilizată doar de consumatorii noi care au contoare cu dublu tarif, datorită unor detalii de natură tehnică”, arată un comunicat transmis de Biroul de presă al Enel. Potrivit aceleiaşi surse din cauza costurilor scăzute de facturare, noii consumatori care nu au contoare cu dublu tarif sunt obligaţi să opteze pentru telecitire.
„Dorinţa mea nu este de a reinstala vechiul sistem de citire. Scopul meu este să mă protejez pe mine şi familia mea ca să nu intru în incapacitate de plată. Am 34 de ani şi mi-am luat o locuinţă prin „Prima casă”. Salariul soţiei se duce pe rata la bancă, iar eu din 1.000 de lei lunar nu îmi permit să plătesc la două luni o factură de 130 de lei”, explică timişoreanul Cornel Echim motivele pentru care vrea să plătească factura lunar.
Abuzul scos la iveală de ANRE
Problema este tranşată de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). Pe adresa instituţiei au sosit