Sistemul de franare are o importanta deosebita pentru siguranta ta, de aceea toate aspectele legate de placutele de frana, discurile de frana, sabotii de frana (la rotile din spate, la unele modele) si tamburii (la rotile din spate, la unele modele) nu trebuie ignorate. Durata medie de viata a pieselor care alcatuiesc sistemul de franare este destul de scurta. In acest sens, specialistii recomanda ca revizia sa fie anuala sau la maxim 10 mii de km. Problemele apar mai ales in cazul soferilor care conduc sportiv, cu franari si accelerari bruste.
Protejeaza placutele!
Placutele de frana sunt consumabile, pretul acestora fiind, in cele mai multe cazuri, rezonabil. Acestea au o durata de viata care depinde direct de modul in care este sofata masina. Mai mult decat atat, frictiunea cauzata de placutele de frana la temperaturi extrem de ridicate si franari repetate poate duce la cresterea temperaturii la 800°C. Asadar, in situatia in care incurci raliurile cu drumurile publice, placutele de frana, dar si discurile se uzeaza, fiind necesara inlocuirea acestora. Dupa ce are loc schimbarea placutelor de frana ele trebuie rodate, drept pentru care in primii 200 km este recomandat sa eviti franarile puternice. Materialul din care sunt fabricate placutele este mai putin rezistent decat discul de frana, de aceea se vor uza mult mai rapid. Atentie insa: evita placutele de frana care nu sunt originale intrucat sunt mai dure si pot uza discul de frana. Discurile de frana trebuie schimbate atunci cand la momentul franarii se aude un zgomot puternic care nu dispare la o franare mai indelungata. Totodata, verifica-le de fiecare data cand inlocuiesti placutele, pentru a te asigura ca grosimea acestora respecta dimensiunile stabilite de producator.
Frana de motor
Daca distanta si timpul iti permit, apeleaza la frana de motor. T