Potrivit unui raport ACEA, Asociaţia Producătorilor Europeni de Automobile, producţia totală de vehicule în Europa în 2009 - autoturisme, camioane şi autobuze - a scăzut cu 17,3% faţă de 2008 şi cu 23% faţă de 2007, ajungând la 15,2 milioane de unităţi.
Practic, anul trecut am asistat la cel mai mic nivel înregistrat din 1996! Producţia de autoturisme a scăzut în 2009 cu 13% faţă de 2008 şi cu 18% faţă de 2007, ajungând la 13,4 milioane de unităţi (cea mai mare scădere din 1993). În pofida unui regres de 13,8%, Germania a rămas cel mai mare producător auto european, cu 5,2 milioane de unităţi în 2009.
După o scădere de 20,2%, Franţa a căzut pe locul al treilea, locul 2 fiind ocupat de Spania, cu o involuţie de 14,6% şi 2,2 milioane de vehicule produse. Marea Britanie şi-a menţinut locul patru, cu peste 1 milion de vehicule fabricate, în timp ce Italia a căzut pe locul al şaptelea, după Cehia şi Polonia.
Potrivit datelor ACEA, cea mai dramatică scădere a fost înregistrată în Austria (-52,6%). Cota de piaţă a diesel-urilor a scăzut în 2009 până la 45,9% (de la 52,7%), media motorizărilor fiind de 1,6 litri - cea mai mică cilindree medie înregistrată din 1991 în Europa de Vest.
Veşti bune
Anul trecut, cererea pentru aşa-numitele „modele verzi", care emit sub 120 g/km CO2, a crescut cu 59%, ajungând la 3,2 milioane de unităţi, cu 1,2 milioane mai mult ca în 2008. În prezent, acest segment are o cotă de 25% din piaţa europeană. În primele două luni ale lui 2010, înmatriculările de autoturisme noi au crescut în Europa cu 7,9% raportate la aceeaşi perioadă din 2009.
Concret, în februarie 2010 au fost înmatriculate 974.346 de autoturisme noi, cu 3% mai mult decât aceeaşi lună din 2009. România, Polonia şi Ungaria au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor cu 63%, 57,9% şi 19,2%. Pe primele 2 luni ale lui 2010, lider la înmatriculările de a