Facebook a depasit pentru prima data, saptamana trecuta, motorul de cautare Google, ca numar de accesari. Marc Zuckenberg, creatorul retelei de socializare, este astfel pe punctul de a intra in istorie asemenea mentorilor sai, Larry Page si Sergey Brin, fondatorii Google.
Ce sanse are Facebook sa preia locul gigantului Google? Doar timpul va spune daca predilecia tinerilor pentru acest tip de comunicare va aduce o viziunea mai buna si mai ales o dezvoltare economica mai buna pentru Facebook.
Potrivit clasamentului Hitwise privind traficul pe Internet, Facebook a depasit pentru prima data Google, devenind cel mai vizitat site al saptamanii, in SUA. La nivel international, Facebook a ajuns sa reprezinte 7,07% din traficul mondial, fata de numai 2% anul trecut, in timp ce cota Google a crescut doar cu 9%.
Fenomenul Facebook este departe de a fi depasit, fiind inca in crestere. Intrebarea este pentru cat timp va mai cunoaste reteaua de socializare o asemenea crestere? Site-ul a depasit de 400 de milioane de utilizatori in februarie si a generat intre 600 si 700 de milioane de dolari anul trecut. Cu un rating de succes, grupul a fost evaluat la 15 de miliarde de dolari la intrarea de capital de la Microsoft, in 2007.
Facebook a fost evaluat insa in acest an la suma de 11,5 miliarde de dolari de catre Sharespost, o platforma online de tranzactionare, care estimeaza valoarea companiilor private, conform Le Figaro.
Potrivit estimarilor, reteaua sociala ar putea ajunge chiar la o valoare de 59 miliarde dolari in 2011 si pana 100 miliarde de dolari in 2015. Toate acestea in timp ce Google valora 27 miliarde de dolari la listarea sa, in 2004, iar in prezent este estimat la 181 miliarde de dolari.
Modul in care Facebook si Google abordeaza publicul este diferit, iar de aici ar putea sa reiasa si diferentele