Şcolile vor fi evaluate pe baza a două mari criterii: incluziune şi performanţă. După evaluare ele vor fi clasificate pe cinci niveluri ''Excelent'', ''Foarte bun'', ''Bun'', ''Satisfăcător'', şi ''Nesatisfăcător''. Instituţiile de învăţământ performante vor fi premiate, iar cele ''nesatisfăcătoare'' vor putea fi desfiinţate, potrivit proiectului Legii Educaţiei Naţionale. De asemenea, elevii vor fi mult mai des evaluaţi. Până în clasa a XII-a, ei vor fi suspuşi la şase evaluări.
Şcolile vor desemna, în baza unei metodologii specifice, "Profesorul anului", ca semn al excelenţei în predare. La nivel judeţean şi naţional va fi desemnat "Profesorul anului" pentru fiecare disciplină din planul de învăţământ. Excelenţa în predare va fi recompensată financiar, prin programul naţional de stimulare a excelenţei didactice.
De asemenea, finanţarea acordată unităţilor de învăţământ se va face după principiul ''resursa financiară urmează elevul'', în baza căruia alocaţia bugetară aferentă unui elev sau preşcolar se transferă la unitatea de învăţământ la care acesta învaţă. Astfel, în momentul în care un elev părăseşte o unitate de învăţământ în favoarea alteia, prima şcoală pierde şi finanţarea.
Sursa: realitatea.net Comentarii (1) ALEXANDRU CHIHAI : NOUA LEGE A EDUCATIEI VA TAIA IN CARNE VIE! DE CE? ART. 1 ALIN. (2) din ANEXA 3 la ORDINUL MECT Nr. 5418/2005 care impune LIMITA DE VIABILITATE (400 PRESCOLARI), ameninta existenta Cabinetelor de Asistenta Psihopedagogică arondate in GRADINITE incepand chiar cu ANUL SCOLAR 2010/2011 din cauza ART. 5 PCT. (2), ART. 22 PCT. 1(a) 1(b) din noul proiect finalizat pentru LEGEA EDUCATIEI ce prevede trecerea GRUPEI PREGATITOARE la INVATAMANTUL PRIMAR unde capata un nou statut CLASA PREGATITOARE (ANUL SCOLAR 2010/2011).
Si in cazul LICEELOR hemoragia de personal in ce priveste CABINETELE DE ASISTENTA PSI