În urmă cu doi ani, Observator cultural semnala îngrijorătorul fenomen de închidere a galeriilor de artă din Bucureşti. Deşi în plină criză, situaţia este, surprinzător, întoarsă în oglindă în acest moment. În intervalul la care ne referim, au apărut o serie de noi galerii, unele dintre ele, chiar în ultimele luni, printre care amintim: Point Contemporary, Elite Art, Atelier 030202, Melenia Art, Galeria 26/OTA, 418 Gallery, Recycle Nest. Numărul new entry-urilor este încă şi mai ridicat, însă, pentru a le lua în calcul, aşteptăm în continuare confirmări. În rîndurile de mai jos, vom analiza fenomenul artistic şi comanda socială, în compania cîtorva dintre personajele care se află în spatele evenimentelor pe care le aducem în discuţie. O sintagmă extrasă din adîncurile înţelepciunii urbane spune că, în perioadele de prosperitate, apar teatre, iar în cele de recesiune, bănci. Bucureştiul, oraş al surprizelor şi paradoxurilor, pare a contrazice parţial pretinsa regulă. În decembrie 2009, a fost inaugurată Sala Nouă a Teatrului de Comedie (pe strada Sf. Vineri), care găzduieşte şi un centru de artă contemporană, Atelier 030202. În acest spaţiu a avut loc, pe 11 martie 2010, expoziţia româno-austriacă Idila/ Idyll, eveniment organizat şi finanţat de Forumul Cultural Austriac. După cum am aflat la conferinţa de presă, proiectul Idila (curatoriat de Olivia Niţiş) îşi propune să urmărească, în context socio-cultural, modalităţile prin care artistele din două spaţii culturale diferite se raportează la acest concept, precum şi măsura în care acesta mai are sau nu relevanţă în prezent. Irina Botea, Delia Popa, Magda Pelmuş, Simona Vilău, Cristina Garabeţanu, Alexandra Bodea, Marilena Preda Sînc, Lena Lapschina, Petra Sterry, Chloe Potter, Doris Mayer, Eva Ursprung şi Eva Schlegel sînt prezente pînă pe 11 aprilie pe simezele Atelierului din Sala Nouă. Publicul de artă po