După ani de zile, în care Germania era principala ţară de unde importam automobile, iată că, anul trecut, România a reuşit să-şi ia revanşa. Cea mai mare piaţă auto din Europa a fost “asaltată” de marca Dacia, care a reuşit să vândă, anul trecut, 84.708 unităţi, în urcare cu 231,3% faţă de 2008.
România a vândut în Germania anul trecut mai multe autoturisme decât a importat din această ţară şi a trecut astfel de la un deficit comercial pe sectorul auto de 762,8 milioane euro în 2008 la un excedent de 306,4 milioane euro, potrivit datelor INS.
Preşedintele INS, Vergil Voineagu, a arătat că deficitul comercial în relaţia cu Germania s-a redus anul trecut 67,4%, în principal datorită creşterii exporturilor de autoturisme, susţinut de programul de înlocuire auto promovat de guvernul german.
Germania a devenit anul trecut principala destinaţie de export a Dacia, cu 84.708 unităţi vândute, în urcare cu 231,3% faţă de 2008, potrivit datelor prezentate la începutul anului de producătorul auto.
România se numără printre ţările care au înregistrat anul trecut cea mai mare ajustare a deficitului de cont curent din UE.