Crezi că în viitor televiziunea va dispărea şi vom urmări serialele preferate doar pe laptop? Dezvoltarea noilor tehnologii a impus schimbări majore în mass media: radioul a pierdut din popularitate, programele tv nu mai au aceeaşi audienţă o dată cu apariţia transmisiunilor digitale prin cablu, a jocurilor video şi a internetului. În vremuri de criză, televizorul rămâne o modalitate de relaxare gratuită, dar pe viitor, jurnaliştii care lucrează în televiziune trebuie să se adapteze şi să înveţe să folosească noile media, relatează time.com.
Show-ul Super Bowl din 2010 a depăşit audienţa pe care a înregistrat-o finalul serialului M*A*S*H, find cel mai urmărită emisiune din America de până acum. Jocurile Olimpice din acest an au surclasat ca audienţa transmisiunea din 2006 de la Jocurile Olimpice din Torino. La fel, premiile Emmy, Grammy şi Globurile de Aur au atras numeroşi telespectatori în faţa micilor ecrane. Ceremonia de decernare a premiilor Oscar de pe şapte martie 2010 a fost urmărită de 41 de milioane de oameni, mai mulţi cu 5 milioane faţă de anul trecut.
Aşadar, oamenii se uită în continuare la televizor, chiar dacă în ultimii ani, ştirile de seară, filmele şi serialele difuzate de posturile de televiziune şi-au pierdut audienţa. Mulţi oameni au început să folosească noile tehnologii ca să urmărească emisiunile favorite, fără să fie întrerupţi de publicitate. Astfel, noile media, precum Twitter sau Facebook, nu au înlocuit televizorul, ci au creat un nou mod de vizionare.
Aceste reţele sociale încurajează interacţiunea utilizatorilor şi difuzarea informaţiilor prin intermediul internetului. Astfel, tinerii preferă să utilizeze calculatorul ca să discute cu prietenii despre ultimele postarile ale lui Steve Martin pe pagina de Facebook sau despre ultimul mesaj al lui Ashton Kutcher pe Twitter, decât să deschidă televizorul ca să urmărea