Un studiu realizat in Canada a scos la iveala faptul ca persoanele care fac alegeri mai altruiste decat marea majoritate intr-un domeniu tind sa greseasca in altele, pentru ca oamenii au o rezerva limitata de bunavointa.
In cadrul unui studiu citat de Daily Mail, cei 90 de voluntari au fost impartiti in doua grupuri si pusi sa faca shopping in magazine normale, pe de o parte, sau din magazine unde se gaseau doar marfuri pritenoase cu mediul.
Supusi altor cateva teste ulterior, s-a aratat ca cei din grupul "ecologistilor" erau mai predispusi "sa-si scoata parleala", mintind si inseland ulterior, la adapostul faptei bune savarsite inainte.
Dupa ce au facut cumparaturile, cei care achizitionasera produse ecologice au fost mult mai predispusi sa triseze in cadrul unui joc pe calculator, ei luandu-si si mai multi bani decat ar fi meritat dintr-un plic care le-a fost pus la dispozitie, drept recompensa pentru fapta lor buna, legata de achizitia produselor ecologice.
Oamenii de stiinta au dorit sa vada daca achizitia de produse prietenoase cu mediul influenteaza in vreun fel moralitatea. Studiile anterioare aratasera ca in preajma acestor fel de obiecte oamenii tind sa fie mai onesti. Nu acelasi lucru se intampla si atunci cand subiectii trebuie sa le cumpere insa.
Un studiu realizat in Canada a scos la iveala faptul ca persoanele care fac alegeri mai altruiste decat marea majoritate intr-un domeniu tind sa greseasca in altele, pentru ca oamenii au o rezerva limitata de bunavointa.
In cadrul unui studiu citat de Daily Mail, cei 90 de voluntari au fost impartiti in doua grupuri si pusi sa faca shopping in magazine normale, pe de o parte, sau din magazine unde se gaseau doar marfuri pritenoase cu mediul.
Supusi altor cateva teste ulterior, s-a aratat ca cei din grupul "ecologistilor" era