După succesul zdrobitor, neînţeles chiar de toată lumea, cu „Stăpânul inelelor", neozeelandezul Peter Jackson trebuia neapărat să găsească un subiect cu care să stârnească suficientă curiozitate cât să aducă lumea în cinematografe, nu doar ca să facă nişte comparaţii nesuferite la adresa lui. Atâtea Oscaruri, BAFTA şi Globuri de Aur nu pot stârni decât invidie. Prin urmare, după glorioasa trilogie, a mai trecut printr-un remake a lui „King Kong", filmat în parte chiar la teatrul din Auckland, dar n-a luat faţa decât cu efectele speciale. Între timp, l-a convins pe Steven Spielberg să fie producător executiv şi a ecranizat romanul lui Alice Sebold, dar ar fi avut, în principiu, toate şansele să fie o mare izbândă. Din păcate, realizatorul de la capătul pământului nu pare la fel de în largul său atunci când trebuie să dirijeze nişte personaje din lumea reală şi nu doar monstruleţi.
Singura care face faţă cu brio este Susan Sarandon, ceilalţi fiind doar extrem de oarecare, iar Stanley Tucci, cu toată nominalizarea, s-a văzut de la ceremonia Premiilor Academiei Americane că este uşor jenat de personajul criminalului feroce. Adolescenta căreia îi iau zilele este şi naratoarea acestui scenariu, care lasă mult de dorit. Numele său este Saoirse Ronan şi probabil că încă n-aţi uitat-o din rolul fetiţei care distruge destine în „Remuşcarea" /„Attonement". Copila clorotică se numeşte acum, ca personaj, Susie Salmon/Somon, este îndrăgostită de un coleg de şcoală bruneţel şi cu mult şarm, numai că în drum spre casă, în timp ce traversează un câmp sinistru, e pândită de un dement, care o ucide. Nu ştim cum, dar fiind o moarte atât de violentă ea rămâne prinsă între lumi, de unde poate urmări ce se întâmplă pe pământ până ce va fi răzbunată. Ceea ce reuşeşte Jackson este să creeze o atmosferă cumplit de apăsătoare, în care simţi că parcă te sufoci, dar şi că ai vrea să sc