Copii diagnosticaţi cu ADD/ADHD (tulburare de hiperactivitate şi/sau deficit de atenţie), integraţi în grădiniţe şi şcoli de masă, sunt pe punctul de a fi excluşi din respectivele unităţi de învăţământ.
La rândul său, mama acestuia continuă şi subliniază: „Ori de câte ori merg la grădiniţă, educatoarea îmi spune cât de problematic este Horia. Ceilalţi părinţi fac presiuni asupra noastră pentru a retrage copilul. Ameninţă că nu îşi vor mai aduce copiii la grădiniţă dacă copilul meu nu este mutat din grupă. Conducerea grădiniţei nu ne sprijină. Mi se spune tot timpul să aduc de acasă jucării şi cărţi de colorat pentru Horia. Nu i se dă voie să se joace cu jucăriile grădiniţei sau să coloreze fişele de la grădiniţă pentru că le strică".
Părinţii, presaţi să îşi mute copiii la altă unitate şcolară
Astfel de mărturii nu sunt singulare, ci cu sutele. Presaţi de conducere, unii părinţi şi-au mutat copiii şi de câte trei ori. Şi asta, în timp ce declarativ şi practic s-a mers pe ideea ca astfel de copii, ba şi din cei cu dizabilităţi fizice, să înveţe în şcolile de masă pentru a nu se simţi excluşi dacă ar fi integraţi în unităţi speciale. În practică însă, cadrele didactice apelează la metode educative total nepotrivite. Potrivit datelor Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii şi a celor de la Institutul Naţional de Statistică, 220.000 de copii români ar putea fi diagnosticaţi cu astfel de suferinţe, deci 5% din totalul copiilor din România. Având în vedere presiunile exercitate asupra părinţilor acestor copii, organizaţia „Salvaţi Copiii" trage un serios semnal de alarmă.
Printr-o scrisoare transmisă ministrului Daniel Petru Funeriu, organizaţia a cerut ca actualele metode educative să fie eliminate din regulamentele şcolare. Printre metodele incriminate, care după cum spun psihologii sunt inutile nu doar pentru aceşti copii, ci pentru toţi elevii, se