Petrică Paşca este unul dintre românii care au avut curajul să-şi demareze propria afacere imediat după anul 1990. A pornit pe calea privatizării în anul 1991, ca persoană fizică.
„Am început cu instalaţii în domeniul construcţiilor civile şi industriale. M-am dezvoltat şi nu mai îmi ajungea timpul, astfel că mi-am făcut societate cu răspundere limitată şi am angajat doi-trei oameni“, precizează aiudeanul.
Transporturile agabaritice au o pondere de 90% in firma aiudeanului
Afacerea prospera an de an, astfel că şi-a cumpărat un prim autovehicul de greu tonaj ca să-l folosească în construcţii şi a sporii numărul salariaţilor. A simţit că transporturile pot fi profitabile şi şi-a extins activitatea în transportul agabaritic (de produse şi utilaje de gabarit depăşit). A cumpărat primul TIR în 1996 şi în scurt timp a ajuns să deţină şase tiruri, o autoutilitară şi trei autoturisme.
„Cel mai mare profit mi l-a adus şi mi-l aduce, transportul agabaritic a diferite materiale de până la 25 de metri lungime. Transport agabaritic înseamnă tot ce este peste 2,4 metri lăţime, 17,5 metri lungime şi 4 metri înălţime. Cea mai puternică afacere a fost şi a rămas acest tip de transport, care are ca pondere în firma pe care o administrez cam 80-90%. Cred că dacă nu am efectua un an de zile astfel de transporturi am fi terminaţi ca firmă“, spune Petrică Paşca.
Societatea sa şi-a făcut renume în acest domeniu de activitate, a lucrat şi lucrează cu firme puternice de construcţii din întreaga ţara, dar şi din străinătate. Se axează mai mult pe interior, însă, pentru că peste hotare e mai complicată situaţia în privinţa transportului agabaritic. „În exterior trebuie să ai reţeaua foarte bine pusă la punct. Ai nevoie de maşini de însoţire, legături, autorizaţii. De exemplu, în Austria îţi trebuie autorizaţie pentru fiecare land în parte, iar în Franţa trebui