negocieri Începutul anului a adus efervescenţă în domeniul fuziunilor şi achiziţiilor locale, în special în sectorul serviciilor medicale, FMCG şi media, cu câteva tranzacţii majore. Cele mai răsunătoare achiziţii au fost preluarea de către fondul de investiţii Advent International a pachetului majoritar de la CMU, operator de servicii medicale, şi intrarea pe piaţă a discounterului Lidl prin reţeaua Plus. De asemenea, ştirea preluării internaţionale a Cadbury de către g
negocieri Începutul anului a adus efervescenţă în domeniul fuziunilor şi achiziţiilor locale, în special în sectorul serviciilor medicale, FMCG şi media, cu câteva tranzacţii majore.
Cele mai răsunătoare achiziţii au fost preluarea de către fondul de investiţii Advent International a pachetului majoritar de la CMU, operator de servicii medicale, şi intrarea pe piaţă a discounterului Lidl prin reţeaua Plus. De asemenea, ştirea preluării internaţionale a Cadbury de către gigantul Kraft Foods şi anunţul vânzării businessului local de ciocolată a Cadbury au ţinut capul de afiş pe o piaţă cvasi-îngheţată după declanşarea recesiunii. Toate tranzacţiile însă reprezintă concretizări alte unor procese începute în a doua jumătate a anului trecut şi o continuare a valului de achiziţii anunţate.
Sigur, nu putem vorbi despre o dezgheţare a pieţei de M&A. Este mai degrabă un val de tranzacţii, determinat de contextul particular în care s-au realizat. Piaţa însă se adaptează condiţiilor şi cadrului general nou. Putem vorbi despre tranzacţii generate de restructurări şi de încercări de eficientizare la nivel global, încercări de cost-cutting ce pot antrena spin-offuri sau vânzări de active. Din experienţa tranzacţiilor trecute, putem spune că firmele scoase la vânzare nu sunt neapărat neperformante, fiind mai degrabă vorba de un anumit context şi de o tactică de repoziţionare pe plan mondial.