Daca recesiunea ne-a facut pe toti sa trangem cureaua, exista anumite produse pe care lecumparam in continuare, indiferent de situatie: printre acestea se numara si produsele cosmetice.
Pe cosmetice se cheltuie zeci de miliarde de dolari anual, la nivel global. Sute de ore sunt petrecute aplicand creme, lotiuni si pudre, iar cifrele nu par sa scada, in ciuda crizei economice.
Un raport al Euromonitor International, citat de Livescience, arata ca cei care nu isi mai permit produse de infrumusetare de la brand-uri consacrate vor apela la produsele vandute la farmacie, in loc sa renunte la ele.
Un studiu de piata al MarketResearch arata ca, in 2008, veniturile din vanzarile de produse cosmetice au crescut, ajungand la o valoare de aproximativ 29 miliarde de dolari, si se estimeaza ca in 2013 cifra va creste pana la 35 de miliarde de dolari.
Aproape 31% din vanzari sunt compuse din produsele pentru infrumusetarea fetei, iar o mare parte din industrie se afla in tarile europene (aproape 43%).
Strangem cureaua, insa nu renuntam la machiaj
Clientii vor renunta cu greu la cosmetice, indiferent cat de grea este situatia economica. Pentru simplul motiv ca ne pot face viata mai frumoasa.
Biologii arata ca produsele de acest tip au un rol major in viata noastra: acestea ne pot ajuta sa obtinem un job mai bun, o marire de salariu sau sa ne gasim sufletul pereche.
Un rol important, daca nu chiar cel mai important, in alegerea unui partener, il are atractivitatea, arata biologul Bernhard Fink, de la Universitatea Gottingen din Germania. Iar atata timp cat cosmeticele te pot face sa arati mai bine, acestea iti modifica viata in mod real.
Un studiu realizat in 2006 arata ca folosirea cosmeticelor poate chiar sa te ajute sa castigi mai multi bani sau sa fii avansat la locul de mu