Federaţia Internaţională de Automobilism nu va investiga monoposturile echipei Red Bull, asupra cărora au fost lansate o serie de acuzaţii privind un sistem ilegal de reglare a gardei la sol.
Directorii echipelor McLaren şi Mercedes au acuzat Red Bull pentru folosirea acestui sistem, şi au solicitat verbal FIA să verifice situaţia. Primele declaraţii au fost făcute publice după calificările pentru Marele Premiu al Australiei, atunci când cele două monoposturi Red Bull au ocupar primele două poziţii pe grila de start şi au continuat la Sepang, înainte de Marele Premiu al Malaysiei.
„Nu îmi aduc aminte exact articolul dar nu ai voie să faci modificări la suspensii între calificări şi cursă", a spus Ross Brawn, directorul de la Mercedes GP.
Cotidianul german Auto Motor und Sport a citat joi un oficial al forului automobilistic mondial care a declarat că „nu are loc nicio investigaţie". De asemenea se mai precizează că o asemenea procedură asupra echipei Red Bull va interveni doar în cazul înaintării unui protest oficial.
Christian Horner, directorul Red Bull, a declarat chiar că o investigaţie ar fi binevenită, pentru a clarifica lucrurile pentru toată lumea.
Sistemul în cauză ar permite monopostului să aibă aceeaşi gardă la sol indiferent de cantitatea de benzină din rezervor. Astfel în cazul calificărilor, atunci când se rulează cu mai puţină benzină, monopostul ar fi rămâne în continuare „lipit" de sol, obţinând performanţe mai bune.
Se pare că cei de la Red Bull au interpretat regulamentul în favoarea lor, la fel cum a fost cazul în disputa legată de „difuzorul" spate al celor de la Brawn în sezonul trecut. Regulamentul interzice orice „dispozitiv" care afectează suspensiile atunci când „maşina este în mişcare". Tot în regulament se precizează că „gaze comprimate" pot fi „extrase sau adăugate" în monopost. De aceste prevederi a pro