După ce anul trecut Marele Premiu de la Sepang a fost întrerupt din cauza ploii după doar 31 de tururi, vremea ameninţă din nou buna desfăşurare a cursei. Vezi aici prefaţa weekendului.
Ploaia a fost cea care a adus spectacolul la Melbourne, în Marele Premiu al Australiei. Însă cursa din acest weekend, de la Sepang, ar putea să sufere mult mai dramatic din cauza capriciilor vremii. Anul trecut s-au disputat doar 31 de tururi iar acum sunt toate condiţiile să se întâmple acelaşi lucru. Kuala Lumpur a fost ţina unor puternice furtuni în această săptămână şi weekend-ul nu stă deloc mai bine din punct de vedere meteorologic.
Dincolo de acest aspect cursa are toate motivele să fie una spectaculoasă, dar care va solicita piloţii, maşinile şi pneurile la maximum din cauza căldurii şi a umidităţii excesive.
Circuitul este unul pe placul majorităţii piloţilor şi liniile drepte lungi, alternate de curbele strânse sunt argumente pro-spectacol. Zonele în care se poate depăşi sunt multiple şi generoase şi dacă ploaia va interveni doar atât cât să devină un element în plus în calculele strategice ale echipelor, atunci va merita să ne trezim în Duminica Pascală de la ora 11.00.
Chiar dacă ploaia, printr-o minune, va lipsi, umezeala le va da mari bătăi de cap piloţilor şi inginerilor. Deshidratarea va fi principala problemă a piloţilor şi pregătirea fizică a acestora va conta enorm. David Coulthard compara la un moment dat participarea în Marele Premiu de la Sepang cu a face sex într-o saună. La fel de mult vor avea de suferit şi motoarele şi pneurile, iar strategiile, poate mai mult decât în alte curse, vor avea un rol important.
Red Bull, acum ori niciodată
Presiunea cea mai mare în acest weekend este asupra celor de la Red Bull. Porniţi din pole în ambele curse ale sezonului de până acum, chiar cu ambele monoposturi în prima linie la Melbourne, c