Autorităţile încearcă să umple cu turism locul gol lăsat de industria lovită de faliment. Trei proiecte majore la nivel judeţean încearcă să facă din turismul hunedorean principalul motor economic local.
Hunedoara Montană, Hunedoara SPA şi Hunedoara Culturală sunt brandurile sub care judeţul nostru are intenţia să-şi vândă ofertele de turism în următorii ani. Consiliul Judeţean (CJ) Hunedoara a aprobat bugetul de cofinanţare pe care trei proiecte cu bani de la Uniunea Europeană au pretenţia de a redefini cu accent pe turism specificul economic al judeţului.
Proiectul destinat turismului montan hunedorean, cu o valoare de nouă milioane de lei, din care şapte milioane vin de la UE, este axat în principal pe creşterea securităţii turiştilor care îşi petrec vacanţa în Parâng, Retezat sau Râuşor.
„Banii vor fi folosiţi pentru construirea unui sistem Salvamont omniprezent pe toate pârtiile din judeţ, dotat, la vârf, cu tehnologii de comunicare, deplasare şi intervenţie echivalente ca stadard, cu cele existente în zonele montane vest-europene”, a explicat Mircea Moloţ, preşedintele CJ Hunedoara. Pentru aceşti bani, nouă milioane de lei, autorităţile speră ca numărul de turişti să urce cu 15 la sută, reducându-se totodată cu 20 la sută numărul accidentelor pe pârtii şi a turiştilor care se rătăcesc.
Turism de sănătate
Strategia autorităţilor pentru a atrage turişti în staţiunile de tratament ale Hunedoarei, Geoagiu Băi, respectiv Vaţa Băi, se reduce la o promovare feroce a acestor servicii. Pe un al doilea proiect început, în valoare de un milion de lei, din care peste 800.000 vin de la Bruxelles, se vor produce, printre altele, nu mai puţin de 11.000 de suporturi de promovare (flyere, brichete, pixuri, calendare), 50 de hărţi turistice cu accent pus pe localizarea SPA-urilor din judeţul Hunedoara şi peste 30 de panouri publicitare outdoor