Televiziunea prin satelit a atras, anul trecut, 300.000 de noi abonaţi, ridicånd la 2,43 milioane numărul utilizatorilor de servicii DTH. Cine este câştigătorul cursei pentru clienţi în plină criză? RCS & RDS este în faza finală a lansării pachetului de programe în format HD. Este singurul dintre cei trei mari operatori de telecomunicaţii din piaţă care nu avea o astfel de ofertă: UPC are deja 7.000 de contracte încheiate pentru pachetul lansat în octombrie 200
Televiziunea prin satelit a atras, anul trecut, 300.000 de noi abonaţi, ridicånd la 2,43 milioane numărul utilizatorilor de servicii DTH. Cine este câştigătorul cursei pentru clienţi în plină criză?
RCS & RDS este în faza finală a lansării pachetului de programe în format HD. Este singurul dintre cei trei mari operatori de telecomunicaţii din piaţă care nu avea o astfel de ofertă: UPC are deja 7.000 de contracte încheiate pentru pachetul lansat în octombrie 2009, iar Romtelecom, prin Dolce Interactiv, oferă din decembrie 2009 cinci programe în HD. Însă prin satelit, doar AKTA oferă un program în format HD: TVR HD. Ce înseamnă acest lucru pentru dezvoltarea televiziunii prin satelit (DTH - Direct to home)?
Concurenţa mare de pe piaţă a limitat anul trecut creşterea numărului de clienţi DTH, iar doi dintre cei cinci jucători deja dau semne că nu pot ţine pasul cu investiţiile mari pe care liderii pieţei le fac în comunicare. Dacă Digi TV (deţinut de RCS & RDS) rămâne lider, cu 1.100.000 de abonaţi, la fel ca la sfârşitul anului 2008, Dolce (deţinut de Romtelecom) a avut cea mai mare creştere a numărului de clienţi: de la 643.000, la sfârşitul anului 2008, la 884.136, în decembrie 2009. Şi baza de clienţi ai Focus Sat, serviciu deţinut de UPC, a crescut anul trecut cu 16,5%, la 181.000. Însă Boom TV şi AKTA nu oferă informaţii despre evoluţia numărului de clienţi.
Abordări postcriză @