Jocuri bazate pe localizare
Cel mai mare impact în sudul Americii l-au avut două servicii de gaming bazate pe localizarea utilizatorilor: Gowalla, cu sediul la Austin, şi Foursquare, cu sediul la New York. Ambele servicii sunt similare: utilizatorii "intră" într-un loc din lumea reală cu ajutorul telefonului mobil şi primesc ca recompensă insigne şi reduceri pentru frecventarea acestor locuri la modă. Foursquare este favorit şi are o bază de utilizatori mai mare, dar Gowalla are o aplicaţie pentru iPhone mai performantă şi s-a bucurat de un success mai mare la festivalul de la Austin. Totuşi, multe persoane folosesc simultan ambele servicii pentru a-şi localiza prietenii şi pentru a găsi petreceri interesante.
Gowalla şi Foursquare au de înfruntat aceeaşi provocare- să devină aplicaţii utilizate în viaţă de zi cu zi, lucru deloc uşor. Cele două servicii trebuie să se ocupe de problemele legate de siguranţă (cu toate că te localizează numai dacă permiţi acest lucru), dar trebuie şi să încerce să construiască parteneriate cu firmele mari, care să încurajeze scepticii să folosească aplicaţia. Site-urile online de socializare vor, de asemenea, să ştie unde eşti: Twitter a adăugat deja opţiunea prin care poţi menţiona locul în care te afli, iar Facebook a anunţat că va avea o opţiune similară până la începutul verii.
Platforme în loc de site-uri
Twitter nu a urmărit niciodată accesarea adresei twitter.com- site-ul în sine este destul de sărăcăcios, lucru pe care l-a recunoscut şi Evan Williams, fondatorul său. Serviciul de microblogging a făcut un pas în faţă când a anunţat lansarea "@ anywhere", o platformă care permite inserarea opţiunilor Twitter în alte site-uri. Serviciul, care se va lansa cu 13 parteneri beta, printre care şi New York Times sau YouTube, permite utilizatorilor Twitter să posteze mesaje şi să găsească oameni noi pe care să îi citea