Russel: Acest lucru a limitat ritmul de creştere a numărului de clienţi şi al împrumuturilor emise, însă a asigurat calitatea portofoliului
Cu toate acestea, valoarea împrumuturilor a depăşit anul trecut 71 mil. euro, în urcare de la 42 mil. euro în 2008
În 2009, în plină criză, numărul de clienţi s-a dublat
Dacă în ultimii ani tot mai mulţi români apelau la o instituţie financiară nebancară pentru a obţine sume mai mici de bani, fără a mai apela la bănci, odată ce efectele crizei s-au făcut simţite şi pe piaţa românească a început să se schimbe comportamentul solicitanţilor de credite, ca de altfel şi al IFN-urilor, care nu mai oferă împrumuturi cu aşa mare uşurinţă. ''Presiunea pe care contextul economic actual o exercită asupra bugetelor familiale determină consumatorii să fie mai prudenţi şi să îşi reanalizeze nevoile şi deciziile de cumpărare'', susţine Russell Johnsen, directorul general al Provident Financial Romania, într-un interviu acordat Curierului Naţional.
Potrivit acestuia, încă din luna octombrie a anului trecut Provident a înăsprit condiţiile de creditare pentru a limita şi mai mult expunerea la creditele cu un grad ridicat de risc.
'' În octombrie 2009, am înăsprit condiţiile de creditare, ceea ce a limitat ritmul de creştere a numărului de clienţi şi a împrumuturilor emise, însă în acelaşi timp a asigurat calitatea portofoliului de credite, un aspect esenţial pentru o companie responsabilă'', a subliniat Russell Johnsen.
''În 2010 ne axăm pe o creştere sănătoasă a numărului de clienţi''
Cu toate că instabilitatea financiară a fost din ce în ce mai prezentă în decursul anului trecut, se pare că modelul propus de Provident Financial pe piaţa românească a avut succes, instituţia încheind anul cu peste 164.000 de clienţi.
''În ciuda provocărilor şi a contextului economic cu care ne-am co