Sarbatorile de Paste le-au adus hipermarketurilor o stabilizare a vanzarilor, dupa trei luni in care retailul si-a continuat declinul.
Retelele Real si Kaufland, doi din cei mai mari trei operatori de hipermarketuri de pe piata, au realizat in acest an vanzari de Paste similare ca valoare celor din 2009, potrivit datelor furnizate de companii.
"Vanzarile din perioada 29 martie - 3 aprilie au crescut cu peste 2% fata de cele din saptamana mare de anul trecut (13-18 aprilie 2009), in linie cu asteptarile noastre", au declarat repre zentantii Kaufland Romania, companie care opereaza 49 de hipermarketuri cu politica de discount.
La randul lor, reprezentantii Real au precizat ca vanzarile de Paste in magazinele retelei s-au apropiat de nivelul inregistrat anul trecut in saptamana premergatoare acestei sarbatori. "Au fost tendinte diferite de la un oras la altul. Varful de vanzari de Paste se situeaza sub asteptarile noastre din cauza continuarii crizei si a deteriorarii puterii de cumparare a romanilor", a afirmat Adriana Pita, directorul de comunicare al Real Hypermarket Romania. Compania opereaza 24 de hipermarketuri si a avut anul trecut o crestere de 20% a vanzarilor in lei fata de 2008, pe fondul expansiunii in 4 locatii noi.
Afacerile din comertul cu produse alimentare, bauturi si tutun s-au redus cu aproape 10% in primele doua luni din an fata de aceeasi perioada din 2009, potrivit datelor publicate ieri de Institutul National de Statistica (INS). Declinul este de doua ori mai mare decat cel raportat de INS pe 2009 fata de anul anterior, in acelasi sector de activitate (-4%). Anul trecut, prima luna de declin al afacerilor in comertul cu alimente, bauturi si tutun a fost luna martie.
Retailerii spun insa ca in acest an in martie au aparut cateva semnale de stabilizare a vanzarilor, care ar putea fi reconfirmate in aceasta luna.