Din 2007 şi până în acest an, statul a plătit firmei VEGYEPSZER ZRT, care a câştigat contractul de reabilitare a DN 66, tronsonul Rovinari - Bumbeşti Jiu, peste patru milioane de euro, în schimbul a sute de gropi în care îşi distrug maşinile şoferii ce se încumetă să traverseze porţiunea respectivă.
Banii cheltuiţi pentru repararea Drumului Naţional 66, respectiv Drumul European 79, nu provin numai din fonduri guvernamentale, ci şi dintr-un împrumut extern, de la Banca Europeană de Investiţii. Firma care în 2007 a câştigat contractul este VEGYEPSZER ZRT din Budapesta. Reprezentanţii societăţii din Ungaria au reuşit să îşi adjudece lucrările contra sumei de 23,8 milioane de euro, pentru tronsonul Rovinari - Bumbeşti Jiu, totalizând 44,6 kilometri de şosea. Lucrările au fost demarate în august 2007 şi ar fi trebuit finalizate, conform contractului, în august 2009. În prezent, constructorul se poate „lăuda“ că a realizat 4,7% din lucrări. Potrivit reprezentanţilor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, ungurii nu au avut bani pentru a asfalta drumul, iar statul a întârziat cu aproximativ un an lucrările, din cauza neeliberării unor avize.
Gropi pe bani
Conform documentelor oficiale, respectiv Registrul operaţiunilor generatoare de obligaţii de plată disponibil pe site-ul Companiei Naţionale de Autostrăzi, firma din Ungaria a fost unul dintre clienţii care au beneficiat în mod constant de atenţia statului în ceea ce priveşte achitarea facturilor. În 2007, VEGYEPSZER ZRT a încasat pentru două facturi suma de 1,1 milioane de euro şi 3,9 milioane de lei. În 2008, ungurii au trimis 12 facturi Companiei Naţionale de Autostrăzi, care le-au fost, de asemenea, onorate. Surpriza vine însă din datele referitoare la anii 2009-2010, timp în care autorităţile judeţului Gorj se rugau pur şi simplu de constructor să înceap