Uniunea Naţională a Transportatorilor din România a tras un semnal de alarmă cu privire la controalele abuzive şi discriminatorii cu care se confruntă transportatorii români în unele state vest-europene. Astfel, după ce s-a atras atenţia asupra unor controale inutile şi excesive ale Vămii şi Poliţiei în ţări precum Austria sau Ungaria, acum, transportatorii români se plâng de un regim nelegal de control al respectării timpilor de odihnă, la care sunt supuşi în unele state U.E. şoferii de autocamioane cu număr de România.
Abuzuri deconspirate
Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din România susţine că foarte mulţi transportatori români sunt sancţionaţi nelegal în unele state-vest-europene, unde li se solicită în mod abuziv Certificatul european de desfăşurare a activităţilor şoferilor români care efectuează câteva zile de odihnă în Uniunea Europeană după ce şi-au descărcat marfa, în aşteptarea următoarei comenzi de transport pentru întoarcerea în ţară.
„Ofiţerii de control din U.E. au aplicat până acum amenzi foarte mari şoferilor români care nu au prezentat, pe lângă cardul şoferului cu înregistrarea corespunzătoare a perioadei de odihnă, şi certificatul european de desfăşurare a activităţii completat de firma de transport din Romania pentru a demonstra că în zilele în care respectivii şoferii s-au odihnit, aceştia nu au condus, de fapt, un alt vehicul echipat cu tahograf analogic”, spune Uniunea Naţională a Transportatorilor, care avertizează că această practică este nefundamentată şi abuzivă.
Conducerea U.N.T.R.R. explică şi de ce consideră ilegală solicitarea respectivului certificat de desfăşurare a activităţii, apreciind că înregistrările tahografului (aparatul special care certifică intervalele orare în care maşina a fost condusă şi în care a staţionat) sunt suficiente pentru a demonstra că respectivul şofer