LG Romania, subsidiara locala a producatorului sud-coreean de echipamente IT&C, si-a marit anul trecut vanzarile de televizoare cu LCD si plasma cu 20%, nivelul incasarilor din aceasta linie de business ajungand astfel la 50 de milioane de euro, a declarat pentru ZF Sorin Spinu, director de vanzari la divizia Home Entertaiment a companiei.
"Anul 2009 a insemnat cresterea vanzarilor pe categoria televizoarelor LCD, dar si cu plasma cu aproximativ 20% comparativ cu anul 2008. Cifra de afaceri realizata pe categoria televizoare a fost de aproximativ 50 de milioane de euro", a spus oficialul LG. Potrivit datelor GfK Romania, romanii au platit anul trecut 212 mil. euro pe televizoare, suma din care 178 mil. euro au fost cheltuiti pe televizoare de ultima generatie (LCD si plasma). In total, romanii au cumparat aproximativ o jumatate de milion de televizoare LCD in 2009.
Cei mai mari competitori de pe piata de televizoare din Romania sunt LG, Panasonic, Philips, Samsung si Sony.
Pretul a fost si anul trecut unul dintre criteriile cheie urmarite la achizitie, mai ales in conditiile in care consumatorii au devenit mult mai prudenti cu cheltuielile pe fondul recesiunii. "Piata de televizoare din Romania este una orientata pe pret si in consecinta televizoarele ieftine cu diagonala intre 22 si 32 de inch fac cele mai mari volume. Trebuie remarcata si tendinta tot mai accentuata de crestere a pietei pentru modelele cu rezultate medii si ridicate", adauga oficialul LG.
Cat a fost anul trecut cota LG pe piata de televizoare de ultima generatie din Romania? Sorin Spinu nu ofera detalii privind situatia de anul trecut insa din declaratiile sale rezulta ca LG nu a fost pe primul loc pe segmentul dedicat televizoarelor LCD. "La inceputul anului 2010, LG Electronics Romania a reusit sa isi recastige prima pozitie pe segmentul de televizoare LCD, in urma vanzar