De ce un grup specializat in muzică romantică şi clasică ar dori să se ocupe de muzica contemporană, fără să fi avut "antecedente" in această direcţie ?
Răspunsul la această intrebare este dat de elementul comun intre respectivul grup, in cazul nostru London Schubert Players şi persoana care a avut ideea acestei "invitaţii către compozitori", Anda Anastasescu, fondatoarea formaţiei.
O constatare simplă şi anume aceea că există o serie de lucrări camerale excepţionale construite pentru formule instrumentale neobişnuite, dar care nu pot genera un program integral de recital, a dus la dezvoltarea acestei idei care, cu finanţarea venită in bună măsură dinspre Comisia Europeană, a ajuns să se concretizeze intr-o suită de recitaluri şi work-shop-uri care se vor desfăşura până in octombrie 2011 la Londra, Edinburgh, Paris, Cluj şi Bucureşti.
Deschiderea oficială a proiectului de muzică de cameră al London Schubert Players Invitation to Composers a avut loc la Londra, la Royal Academy of Music - David Josefowitz Recital Hall.
Modelul ales pentru acest concert, şi care a generat mai multe creaţii contemporane dintre care au fost alese patru, a fost genialul Quatuor pour la fin du tempsdeMessiaen, compus de acesta in perioada in care era prizonier intr-un lagăr de concentrare nazist din Polonia. Cele patru lucrări concepute pentru formula vioară, clarinet, violoncel şi pian pe care le-am ascultat la Londra sunt Bjorn Bolstad Skjelbred (Norvegia) - Crystals, Roberto Brisotto (Italia) -Evocations Rituelles,Carmen Cârneci (România) - Quatuor pour Marguerite,Salvador Torre (Mexico) - Clouds. Homage to Messiaen, aceasta din urmă distinsă cu primul premiu de compoziţie Constantin Silvestri fondat de London Schubert Players Trust in 2009.
Atmosfera cu totul specială creată de interpreţii serii - pianiştii Anda Anastasescu, Katerina Assimis şi