Probleme cu aeronava Boeing 707 cu care se deplasează a avut şi preşedintele Traian Băsescu. În 2008, din cauza unor defecţiuni la bord, şeful statului a fost nevoit să înlocuiască avionul vechi de 36 de ani cu o aeronavă de rezervă pentru a ajunge la summitul de la Bruxelles. La reuniune, Băsescu a ajuns cu o oră întârziere.
De altfel, aeronava prezidenţială se remarcă prin mai multe neajunsuri: nu are televiziune în timp real, internet şi telefonie de calitate, sistem antirachetă sau camere pentru miniştri. Avionul are şi probleme de poluare fonică, din cauza cărora nu poate ateriza noaptea în spaţiul european, decât cu derogare specială şi doar dacă şeful statului este la bord.
La finalul lunii iunie 2007, CSAT a discutat despre achiziţionarea a două noi aeronave prezidenţiale, superdotate, dar acest plan nu a fost încă pus în aplicare. Discuţia privind schimbarea aeronavei prezidenţiale a generat o adevărată dispută pe scena politică acum trei ani. După ce planul propus de Romavia privind înnoirea aeronavelor prezidenţiale a fost aprobat în şedinţa CSAT din iunie 2007, şeful statului a fost acuzat de PSD şi PNL de cheltuirea iresponsabilă a banilor publici.
Preşedintele PSD de la acea vreme, Mircea Geoană, a susţinut că valoarea aeronavelor, estimată la 300 de milioane de euro, era aproape egală cu suma necesară pentru majorarea pensiilor în 2008. La rândul său, deputatul PNL George Scutaru a apreciat că cele 300 de milioane de euro ar fi putut rezolva o bună parte din problemele de înzestrare a Armatei.
Pregătiri pentru o nouă investiţie
Romavia construieşte în prezent un hangar la Otopeni pentru un Boeing 757. Compania intenţionează să cumpere acest avion second-hand în leasing, cu 21 de milioane de dolari. Acesta ar mai necesita însă investiţii de minimum trei milioane de dolari ca să fie dotat cu echipamente de comunicaţii,