Viceprimarul Decebal Făgădău a explicat situaţia în care se află podul IPMC şi pasajul rutier Filimon Sârbu.
Aşa că, a invitat presa la faţa locului şi a descris atât starea actuală a complexului de pasaje rutiere cât şi modul în acre acestea ar trebui reabilitate, pentru a fi reintroduse în circulaţie, în condiţii normale.
„Ne aflăm în faţa a două pasaje rutiere, unul construit în anii 65-66, cel vechi, şi podul nou, peste care se circula până acum câteva zile, construit în 1983. în 2003 a început un program de reabilitare a întregului pasaj rutier Filimon Sârbu, iar costurile erau estimate cam în felul următor: pasajul vechi 85 de miliarde, din care s-au executat 45 de miliarde şi s-au plătit 30 de miliarde. În noiembrie 2004 s-a oprit finanţarea.
Pentru podul nou erau necesare 35 de miliarde la acel moment. Ulterior, lucrurile au rămas în conservare, am făcut demersuri nenumărate de transfer către Ministerul Transporturilor, motivul fiind extrem de simplu. Dacă guvernul ceauşist şi-a dat seama că este singura cale de acces către port, acesta fiind al României, nu al Constanţei, nu al unui guvern de o anumită culoare, este necesar să se dubleze capacitatea de acces către port", a declarat viceprimarul Decebal Făgădău. Acesta a mai precizat că lucrurile nu au fost înţelese la Bucureşti şi a căzut tot în sarcina Consiliului Local. Expertiza comandată de municipalitate a recomandat, ca o primă măsură, închiderea podului pentru lucrări de reparaţii curente. Lucrările au demarat în cursul zilei de vineri.
Reparaţie de-un an
„Se face decopertare şi turnare de covor asfaltic. Este o primă recomandare a expertizei. Pe viitor, pe măsură ce studiază şi aprofundează anumite soluţii putem ajunge la soluţii radicale, cum ar fi închiderea totală a podului sau la soluţii limitative gen accesul tirurilor numai între anumit