Zeci de elevi de la liceele din sectorul 4 al Capitalei au participat în perioada februarie-martie la şase ateliere care fac parte din proiectul „Muzeul Violenţei Şcolare“.
„Muzeul Violenţei Şcolare“ este un proiect iniţiat de Fundaţia Raţiu România Bucureşti şi se desfăşoară pe trei secţiuni: dezbatere „open space“, ateliere artistice şi expoziţie- instalaţie.
În cadrul atelierelor artistice, sub îndrumarea trainerilor, elevii s-au poziţionat faţă de tema violenţei şcolare. Metoda folosită este cea a unui spaţiu liber de exprimare, prin ateliere de artă fotografică/ video, desen/ pictură, modelaj şi mixed media- colaj şi ateliere de curatoriat.
Atelierul de modelaj şi cel de desen s-au desfăşurat la The Ark – Bursa Mărfurilor. Aici, zeci de elevi de liceu şi-au exprimat punctele de vedere despre violenţa şcolară şi le-au transformat în artă, fie prin modelare, fie prin desen.
„Eu am încercat să sculptez în lut un elev, un tânăr, care se află între patru piloni sau stâlpi imaginari. Aceştia reprezintă acele lucruri care îl fac pe tânăr să fie violent: o inimă frântă, un pumn, o gură care urlă, iar la al patrulea stâlp încă nu m-am hotărât“, a explicat Roxana Iuga, una dintre participantele la atelierul de modelaj.
„Eu am modelat o maşinuţă, care reprezintă medajul „Să trimitem violenţa la plimbare. Mai lucrez la ea, nu este gata încă. Ideea mi-a venit în timp ce mă uitam la o maşinuţă şi mi-am zis că ar fi frumos dacă am reuşi să trimitem violenţa la plimbare“, a spus Sabina Cărămisaru, elevă în clasa a zecea.
Cristina Amela Cândea a fost instructorul de modelaj al elevilor înscrişi. „La acest atelier am încercat să le arăt câteva artificii simple, de exemplu cum să modeleze o faţă de om, cum să facă un basorelief, şicum să se folosească de obiectele din jurul lor pentru amprentare. Am făcut o oră demonstrativă la încep