Dupa un lung mariaj alaturi de Chrysler, care s-a incheiat in urma cu trei ani, Daimler se afla din nou la altar, gata sa incerce sa-si uneasca fortele, insa de aceasta data, nu cu o singura companie, ci cu doua: cu francezii de la Renault si cu producatorul japonez Nissan.
Marea intrebare este daca Daimler, Nissan si Renault ar putea reprezenta viitorul industriei auto mondiale? Daca unii analisti sustin aceasta ipoteza, altii cred ca istoria esecului colaborarilor marca Daimler se va repeta.
Cand Daimler si Chrysler s-au aliat, in 1998, s-a dovedit un singur lucru: ce era bun in teorie, niciodata nu a iesit cum a fost planificat, drept pentru care, noua ani mai tarziu, au hotarat sa mearga pe drumuri separate.
Pentru Chrysler, separarea a pus in miscare un lant de evenimente nedorite care, in cele din urma, au condus la faliment si la preluarea de catre Fiat. Daimler a reusit, insa, sa se mentina pe linia de plutire, dar cu mult sub obiectivele pre-fuziune, si a continuat sa piarda in continuare teren, iar noile norme privind noxele si consumul de combustibil au facut ca afacerile sa isi schimbe directia.
Acest nou parteneriat nu vizeaza, insa, doar o incrucisare de responsabilitate (Renault detine 44 la suta din Nissan, care, la randul sau, detine 15 la suta din producatorul francez), ci reprezinta un program extis de dezvoltare si cooperare. Obiectivul este acela de a introduce mai usor noi produse pe piata, potrivit MSNBC.
"Lectia pe care criza din industria auto din 2008 si 2009 a dat-o este aceea ca este bine sa actionezi la nivel global, iar acest lucru nu il poti face singur, ci doar daca ai prieteni", este de parere Carlos Ghosn, presedinte si CEO al aliantei Renault-Nissan.
In ultimii ani, succesul aliantei euro-asiatice Renault-Nissan a facut ca aceasta sa fie "curtata" de mari compan