În condiţiile în care, la Moraviţa, cel mai modern dispozitiv de scanat maşinile de mare tonaj, care trec prin vamă, a stat nefolosit luni bune din cauza unei platforme pe care nu o construia Poliţia de Frontieră, achiziţiile făcute din bani publici pentru dotarea punctului şi biroului vamal Moraviţa par să indice că respectivul utilaj nici nu va fi utilizat prea curând. Astfel, în urmă cu câteva săptămâni s-a solicitat achiziţia publică, pentru punctul de frontieră timişean, a unui nou set de oglinzi de verificare a tirurilor, semn că în ciuda scannerului performant, va rămâne de bază tot verificarea la oglindă, în stil C.F.R. la osiile autocamioanelor. Sau, probabil, scannerul e ţinut „de curat” pentru când vin raportorii Schengen şi trec tirurile-problemă care nu sunt în grafic.
Şi pentru că vorbeam de Schenghen, cică recentul control făcut pe această linie la Punctul de Trecere a Frontierei Moraviţa a arătat că, la Poliţia de Frontieră Timiş, lucrurile sunt departe de a fi roz. Ba, mai mult, bat în maroniu. O confirmare tacită a acestei informaţii este lipsa unei note de presă ulterioare, referitoare la rezultatele acestei verificări, anchetă care fusese anunţată ante-factum în presă.
Deşi s-au luat angajamente ferme legate de remedierea gestionării în bună parte dezastruoase (conform Curţii de Conturi) a portofoliului de societăţi la care administraţia judeţeană este acţionar, promiţându-se măsuri concrete de reglementare începând cu primele luni ale acestui an, situaţia continuă să rămână la fel, spre bucuria celor care profită din plin de nepăsarea şi lipsa unei monitorizări reale. Motivele pentru care lucrurile au rămas la acelaşi stadiu sunt ca, de obicei, de râs : ori nu au putut fi găsiţi oamenii potriviţi pentru gestionarea drepturilor derivate din acţiunile deţinute la acele societăţi, ori nu au putut fi contactaţi reprezentanţi