Austriaca Petra Hoyos este, de doua luni incoace, sefa cu norma intreaga a agentiei Scala JWT, pe care a fondat-o in urma cu 15 ani. Principala provocare anul acesta: sa isi pastreze optimismul.
Sfarsitul lui 2009 si inceputul lui 2010 au reprezentat o perioada dificila pentru agentia de publicitate Scala JWT, care a pierdut cativa clienti importanti: Bancpost si brandurile Joe, Lion si Nesquick din portofoliul Nestle (KitKat a ramas la agentie). Sefa Scala JWT din ultimii doi ani, Daniela Knecht, a parasit compania fara multe explicatii, iar in locul ei s-a intors austriaca Petra Hoyos, 40 de ani, cea care a pus bazele business-ului in 1995.
Hoyos o numise pe Daniela Knecht la conducerea agentiei in urma cu doi ani, cand a ramas insarcinata cu cel de-al patrulea copil. In ultimii zece ani, Petra Hoyos a ocupat si o functie de conducere la nivel international pentru reteaua JWT, unde a coordonat operatiunile pentru clientul Kraft in Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa. Insa, pe langa familia din Viena si jobul regional, Hoyos a ramas mereu cu un ochi si pe business-ul din Romania.
“Nu se pune problema ca am fost vreodata complet neimplicata. Se spune ca doi bucatari fac mancare proasta. Trebuie sa ai un singur bucatar. Am avut o intelegere cu Daniela ca ea va conduce agentia. Daniela a decis sa plece, eu m-am intors si pot spune ca sunt foarte fericita”, explica Hoyos, intr-un interviu acordat Wall-Street. Managerul s-a intors la un business care in prezent inseamna 28-29 de oameni, clienti precum Bayer, Johnson &Johnson, Kraft, Nokia si Vodafone si afaceri de 4,1 milioane euro anul trecut (in scadere cu 48% fata de 2008) si un profit de 200.000 euro.
S-a mai intors la un business care, dupa pierderea contului Bancpost in decembrie 2009 si-a inchis departamentul de media, concediind cativa angajati. “Am pierdut o mare part