Roche Diagnostics, divizia de diagnostice a gigantului farmaceutic elvetian Hoffmann la Roche, a inregistrat profit inca din primul an de functionare pe piata locala si vanzari in linie cu planul initial, adica 68 de milioane de lei (16,2 mil. euro).
Compania a intrat pe piata locala la finalul anului 2008 prin achizitia de la distribuitorul Top Diagnostics a partii de business care avea legatura cu afacerea Roche, tranzactia fiind insa incheiata la finalul lunii aprilie 2009.
"Suntem multumiti de rezultatele anului 2009. Am dorit sa intram direct in Romania pentru ca acesta este modelul Roche. Am facut acest lucru in conditiile cresterii de care piata beneficiaza si tinand cont de potentialul de 21 de milioane de oameni si de faptul ca Romania este parte a UE", a spus Harald Wolf, country manager al Roche Diagnostics Romania, care a preluat conducerea diviziei in ianuarie 2009.
Valoarea tranzactiei nu a fost facuta publica, insa a fost estimata de ZF la "cateva zeci de milioane de euro". Roche este prima companie multinationala care face un pas direct pe piata de diagnostice (consumabile, reactivi, diverse dispozitive pentru laboratoare), un segment extrem de fragmentat disputat de distribuitori locali.
"Pentru companiile internationale ca Roche, cu putere financiara, nu se discuta ca dupa trei ani de zile sa fim la acelasi nivel al afacerilor. Se pune problema doar de crestere", a adaugat Wolf.
La scurt timp dupa finalizarea tranzactiei, Marcel Gmunder, head of Eastern Europe Roche Diagnotics, spunea ca tinta companiei pentru primul an ar putea fi in jurul a 15 mil. euro, nivel care de altfel a fost si atins.
Harald Wof, aflat la prima sa iesire in presa de la preluarea mandatului din Romania, a explicat faptul ca acesta va fi un an complet de functionare pe piata locala, in conditiile in care in 2009 firma a devenit operationala