Eric Moody este pilotul aflat la bordul unui avion aparţinând companiei aeriene British Airways care a reuşit să treacă printr-un nor de cenuşă provenită de la erupţia vulcanului Galunggung din Indonezia, în 1982.
Toate cele patru motoare ale aparatului de zbor s-au oprit, iar avionul a planat timp de 15 minute, potrivit căpitanului Eric Moody, pilotul avionului City of Edinburgh, un Boeing 747-236B, care efectua o cursa Londra - Auckland, la 24 iunie 1982, relatează CNN.
Motoarele pur şi simplu au cedat. Nu puteam vedea nimic dincolo de parbriz şi jumătate din aparatele electronice care ajutau la aterizare nu mai funcţionau, îşi aminteşte fostul pilot britanic despre experienţa trăită în urmă cu 28 de ani.
Pasagerii au fost anunţaţi să se pregătească de o aterizare de urgenţă:
Bună seara, doamnelor şi domnilor, vă vorbeşte căpitanul Eric Moody. Ne confruntăm cu o mică problemă în sensul că toate cele patru motoare ale aparatului de zbor au cedat. Facem tot ne stă în putinţă să le punem din nou în funcţionare şi am încredere că nu vă aflaţi într-un pericol prea mare.
În cele din urmă, după câteva momente, trei dintre motoarele avionului au putut fi repornite şi toţi cei 248 de pasageri aflaţi la bordul avionului au reuşit să ajungă în siguranţă în Jakarta.
Nu ştiu cât de deasă este cenuşa produsă de vulcanul din Islanda, dar nu m-aş apropia de ea, a declarat Moody, referitor la norul de cenuşă vulcanică care afectează în prezent zeci de mii de curse aeriene.
Urmăriţi declaraţia fostului pilot Eric Moody:
După incidentul de la Jakarta sau Zborul 009 al companiei British Airways, din 14 iunie 1982, care efectua o cursă comercială din Kuala Lumpur, Malaezia spre Perth, Australia, industria a început să ia în serios efectele erupţiei vulcanice asupra avioanelor.
Anterior incidentului, au mai existat contacte al