De un an şi mai bine, turismul românesc e promovat întruna (şi) de nurii ministresei blonde, care ba se dă cu bicicleta, ba îşi atârnă ţoştele maramureşene de gât, ba invită câte un prinţ monegasc la plimbare prin Delta Dunării, ori apare, gureşă, prin tot felul de talk-showuri sau la ştiri. Nici o grupare feministă nu vine să se plângă de "exploatarea" fără milă a imaginii de femeie frumoasă (zic unii), apetisantă (zic alţii) a Elenei Udrea. Şi de ce ar face-o, până la urmă...? Nici măcar faptul că televiziunile îşi încep adeseori ştirile cu şi despre ministrul Turismului filmând-o de jos în sus nu pare să lezeze pe nimeni.
În Croaţia, însă, săptămâna trecută (joi, 15 aprilie), primul-ministru (tot o femeie!), Jadranka Kosor, a cerut Organizaţiei Naţionale de Turism să scoată de pe posturi un clip publicitar care folosea nurii unei femei (mai precis, fesele unei tinere croate, îmbrăcată doar cu un slip) pentru a vinde "Croaţia, destinaţia vacanţei ideale".
Prim-ministrul croat a catalogat folosirea formelor feminine într-un astfel de clip publicitar ca fiind "sexistă", iar sloganul "Reţeta vacanţelor ideale" a fost considerată de unele organizaţii feministe croate drept o invitaţie la turism sexual. Agenţia de marketing care a realizat clipul a precizat că în nici un caz nu s-a dorit exploatarea corpului feminin pentru a-l transforma în obiect sexual, iar manechinul care şi-a "oferit" posteriorul pentru acest filmuleţ nu a dorit să facă nici o remarcă. De un an şi mai bine, turismul românesc e promovat întruna (şi) de nurii ministresei blonde, care ba se dă cu bicicleta, ba îşi atârnă ţoştele maramureşene de gât, ba invită câte un prinţ monegasc la plimbare prin Delta Dunării, ori apare, gureşă, prin tot felul de talk-showuri sau la ştiri. Nici o grupare feministă nu vine să se plângă de "exploatarea" fără milă a imaginii de femeie frumoasă (z