Reteaua de magazine alimentare discounter MiniMax, cel mai mic jucator pe segmentul de profil, tinteste o cifra de afaceri de 80 mil. euro in acest an, in crestere cu aproape 80% fata de 2009, avand planificata extinderea in 20 de spatii noi.
Compania, detinuta de mai multi investitori austrieci, a raportat pe primul trimestru din acest an afaceri de 50,6 mil. lei (12,3 mil. euro), in crestere cu circa 52% fata de T1 din 2009, pe fondul expansiunii de la 19 la 31 de magazine in acest interval.
"Comparativ cu aceleasi suprafete existente si in 2009 (excluzand expansiunea), numai in luna martie reteaua a inregistrat vanzari in crestere cu 23,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut", a precizat Rainer Exel, director general si actionar al companiei MiniMax Discount.
Operatorul a avut anul trecut afaceri de 45 de milioane de euro, pe o piata estimata la aproape un miliard de euro la nivelul lui 2009.
Cele mai mari retele de discountere sunt in prezent Penny Market - operata de grupul Rewe - si Plus, retailer achizitionat in acest an de catre lantul german LIDL, unul dintre cei mai puternici hard discounteri de pe piata europeana.
Intrarea LIDL va accelera cresterea segmentului discounterelor alimentare in 2010 si in urmatorii ani, dupa cum anticipeaza competitorii acestuia.
MiniMax a finalizat in acest an constructia unui magazin la Sebes, judetul Alba, in urma unor investitii estimate in jurul a un milion de euro. Pana la finele anului, compania ar putea finaliza investitii de 20 mil. euro in expansiune.
Reteaua avea in urma cu aproximativ un an 50 de terenuri in proprietate, pentru a sustine planurile de expansiune pe termen mediu. Actionarii MiniMax si-au fixat ca tinta extinderea lantului de magazine in 100 de unitati in total.
Retailerul detine si un depozit langa Capitala, cu o suprafata de 15.000 mp, care poate acop