Producatorul de bunuri de larg consum Unilever, care a intrat anul trecut pe piata locala a inghetatei prin achizitia Napoca si prin demararea importurilor Algida, a infiintat in urma cu cateva saptamani o noua firma in Romania, Unilever Distribution, potrivit datelor publicate de companie in Monitorul Oficial.
Compania, cu sediul in Ploiesti, este noua divizie locala de inghetata a producatorului Dero, Dove si Rexona si cel mai mare competitor al Nestlé Ice Cream, liderul pietei de profil.
Sistemul de distributie de inghetata al Unilever South Central Europe - subsidiara locala a companiei - cuprinde atat distributie directa, pentru judetele Cluj si Satu Mare, cat si indirecta, cel mai mare distribuitor pe aceasta divizie fiind compania romaneasca Macromex.
In acest an, Unilever a anuntat unificarea distributiei produselor din portofoliul Algida cu cea a brandului Napoca, preluat la inceputul lui 2009 de la Friesland Foods.
Tranzactia a inclus brandul Napoca, cu vanzari de aproximativ 8 mil. euro in 2008, precum si preluarea sistemului de distributie al acestor produse. Inghetata este fabricata in prezent tot de Napolact, companie din grupul Friesland Foods, liniile de productie fiind instalate in fabrica detinuta de companie la Baciu (judetul Cluj), una dintre cele mai mari unitati ale Friesland din Romania.
In momentul achizitiei Napoca, Unilever a anuntat ca cei 29 de angajati ai diviziei de inghetata de la Napolact vor fi transferati la noua sa divizie de profil. La conducerea acesteia a fost numit anul trecut un manager din Unilever, Daniel Barbulescu, fost Category Manager pe produse alimentare.
Algida este cel mai mare producator de inghetata la nivel global, inregistrand vanzari de circa 5 miliarde de euro pe acest segment.
Piata locala a inghetatei, estimata la 120-160 mil. euro, este foarte fragmentata, in prezent fi