Comisia Europeană a adoptat un regulament care prevede exceptarea de la cadrul juridic aplicabil domeniului antitrust la nivelul pieţei interne a Uniunii Europene a anumitor categorii de acorduri încheiate între producători şi distribuitori, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Regulamentul şi liniile directoare care îl însoţesc iau în considerare evoluţiile din ultimii 10 ani în ceea ce priveşte internetul ca forţă motrice pentru creşterea vânzărilor la distanţă şi dezvoltarea comerţului transfrontalier, două forme de comerţ pe care executivul comunitar doreşte să le promoveze, întrucât ele conferă consumatorilor o plajă mai largă de opţiuni şi sporesc concurenţa.
Întreprinderile vor avea în continuare libertatea să aleagă modul de distribuţie a produselor, dar va trebui să respecte două condiţii: acordurile pe care le încheie să nu conţină restricţii în materie de stabilire a preţurilor, iar producătorul, la fel ca şi distribuitorul, să nu deţină o cotă de piaţă mai mare de 30%. Distribuitorii agreaţi îşi pot comercializa pe internet produsele şi serviciile fără restricţii în ceea ce priveşte cantitatea, amplasarea clienţilor sau stabilirea preţurilor.
F. A. Comisia Europeană a adoptat un regulament care prevede exceptarea de la cadrul juridic aplicabil domeniului antitrust la nivelul pieţei interne a Uniunii Europene a anumitor categorii de acorduri încheiate între producători şi distribuitori, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Regulamentul şi liniile directoare care îl însoţesc iau în considerare evoluţiile din ultimii 10 ani în ceea ce priveşte internetul ca forţă motrice pentru creşterea vânzărilor la distanţă şi dezvoltarea comerţului transfrontalier, două forme de comerţ pe care executivul comunitar doreşte să le promoveze, întrucât ele conferă consumatorilor o plajă mai largă de opţiuni şi sporesc concurenţa.