Flori brodate, boboci din tul şi structuri uşoare din organza au fost câteva dintre elementele rochiilor de mireasă gândite pentru nunţi în aer liber, prezentate recent la New York.
În monotonia colecţiilor albe şi crem pentru primăvara 2011, prezentarea Vera Wang a adus o gură de aer proaspăt. Creatoarea reinventează ţinutele nupţiale de când şi-a înfiinţat compania, în 1990. Înarmată cu cunoştinţe solide despre metodele tradiţionale, ea a introdus anul acesta tehnici noi: a reuşit să drapeze organza şi s-o facă şi mai uşoară, să formeze adevărate sculpturi din mătase şi să folosească tulul ca o pânză pentru flori imprimate manual sau pentru dantelă. Wang a pornit de la „feminitatea fragilă" a petrecerii de grădină şi a prezentat doar 11 rochii noi, fiecare cu o identitate atent construită, potrivit „Fashion Wire Daily".
Mătase care sfidează gravitaţia
Printre piesele care s-au remarcat a fost o rochie stil sirenă din organza de culoarea pielii, imprimată de mână, la care partea de jos semăna cu o reprezentare japoneză a unui val. O altă ţinută, colorată în violet pal avea câteva tuşe senzuale - o bretea căzută sau „iluzia" unui corset la vedere. Elementele florale s-au regăsit în număr mare, de la broderii-petală aplicate pe un corset la fâşii răsucite de tul transformate în boboci mari care pluteau pe o fustă drapată ca un buchet aruncat. Cele mai impresionante au fost însă rochiile arhitecturale care foloseau „tehnica-scară", cu straturi succesive de mătase ce sfidau gravitaţia.
Cea mai recentă prezentare de rochii de modă a creatoarei de origine libaneză Reem Acra a transportat manechinele într-o lume idilică de poveste. Rochiile de grădină create de Acra, multe dintre ele cu bustiere şi corsete în stil de lenjerie, au avut o mulţime de elemente florale, de la broderii „3D" care făceau rochiile să pară că fuseseră decorate cu flori adevăra