Stresul la job este o problemă care îi afectează în egală măsură pe angajaţi şi pe angajatori. Pentru a preveni diferite probleme de sănătate sau scăderea gradului de productivitate, salariaţii ar trebui să îşi amenajeze birourile cu obiecte personale, să nu mănânce în faţa computerului şi să facă pauze la intervale de până la două ore, în cazul în care lucrează în poziţie statică.
Munca la birou timp de opt ore, cu o pauză şi într-un ambient lipsit de armonie, afectează modul de lucru al angajatului. Acest dezechilibru poate fi atenuat printr-o atmosferă relaxantă în birou şi printr-un program cu pauze pentru odihnă. „Relaxarea, dacă este tradusă prin capacitatea de a lucra şi a lua decizii în condiţii optime, cu responsabilitate şi autoritate, fără teama de a greşi, este extrem de benefică şi poate aduce un randament cu peste 30% mai mare faţă de deciziile luate într-un mediu de lucru în care se exercită presiune din toate părţile", explică Sorin Păun, partner Ascendis.
Pe lângă asta, Eduard Ezeanu, managing partner Social Arts, sfătuieşte angajaţii să ia decizii înţelepte când acceptă un job, să îşi seteze clar limitele în faţa şefilor, astfel încât să nu ajungă să muncească de dimineaţa până seara.
Ezeanu crede că relaxarea este o stare naturală, care trebuie alternată sau combinată cu starea de focalizare pe sarcini, pentru ca angajatul să fie mai performant.
Spaţiu de lucru comod
Pentru a crea un ambient cât mai plăcut pentru angajaţi, ar trebui respectate câteva caracteristici ale spaţiului de lucru. „Biroul să fie cât mai aerisit, spaţiile cât mai largi, fără prea mult mobilier, iar încăperea să fie cât mai luminoasă, pe cât posibil să se utilizeze sursele de lumină naturală, care să cadă pe birou din partea dreaptă", recomandă Cristina Toma, career coach la Wellness Area. Pe lângă acestea, mobilierul utili