De Beers, unul dintre cei mai mari producatori de diamante din lume, a ajuns la concluzia ca resursele oferite de Pamant sunt pe sfarsite, drept pentru care a pus la punct o strategie pe termen lung.
Asa numita strategie a De Beers consta in incercarea reducerii productiei, pentru a mari durata de viata a minelor din care extrag diamante. Consecinta logica a unei productii limitate este cresterea pretului, ce ar putea ajunge la cinci procente in urmatorii cinci ani, este de parere Des Kilalea, analist RBC.
Potrivit CNN, aceasta strategie a De Beers ar anticipa cererea crescanda a pietei asiatice. Potrivit estimarilor De Beers, piata asiatica ar putea aduce o crestere a pietei diamantelor cu 16 la suta, pana in 2016.
In ultimii 20 de ani, industria diamantelor a stagnat sau a scazut, pe de-o parte pentru ca nu au mai fost descoperite noi zacaminte, iar pe de alta din cauza crizei economice.
Industria diamantelor a fost una dintre cele mai grav afectate de criza financiara globala, preturile reducandu-se chiar si cu 30% in decursul lui 2009. Nicio companie nu a simtit insa acest lucru mai dureros decat grupul De Beers, multa vreme cel mai mare producator din lume.
Problemele in cadrul companiei s-au simtit inca de la inceputul anului trecut, cand De Beers a inchis toate cele patru mine de diamante pe care le detine in Botswana. La nivel de grup forta de munca a fost redusa cu 23%, de la 20.500 de angajati ajungandu-se la un numar de doar 16.000. Grupul mai detine mine si in Namibia, Africa de Sud si Canada.
Timp de ani de zile De Beers a fost gigantul industriei diamantelor de pe tot globul, aducand peste 90% din intreaga productie mondiala. Suprematia sa a fost amenintata insa de noii jucatori din Rusia, Canada sau Australia. Mai mult, reglementarile internationale impuse de Statele Unite si Uniun