Raportul TVR precizează că veniturile TVR Cultural au scăzut în 2009 cu 43%, întrucât 70,5% din spoturile publicitare ale postului au avut audienţă zero. Potrivit analiştilor media, canalul cultural are o medie de 8.000 de spectatori pe minut. Artiştii intervievaţi de RL apreciază calitatea emisiunilor, în special a „Jurnalului cultural", dar susţin că postul are o problemă serioasă de promovare.
Comparativ cu 2008, în 2009 veniturile realizate pentru TVR Cultural au scăzut cu 43%. Cauza principală o constituie creşterea numărului de spoturi care au înregistrat audienţă zero şi care nu au fost plătite de clienţi (70,5%, adică 25.824 spoturi, au avut au-dienţă zero)", scrie în raportul de activitate al TVR. Sunt aceste cifre îngrijorătoare?
„Pierderile financiare sunt asumate din start pentru astfel de producţii"
Analistul media Petrişor Obae, realizatorul site-ului paginademedia.ro, le interpretează pentru România Liberă: „Procentual, ratingul postului TVR Cultural este zero, dar asta nu înseamnă că la televiziunea culturală din grădina postului public nu se uită chiar nimeni. Este o rotunjire a unui procent foarte, foarte mic. În cifre absolute, în luna martie, de exemplu, vorbim despre o audienţă medie de 8.000 de persoane la nivel naţional. În comparaţie, Pro TV, la nivel naţional, este urmărit, în medie, de 588.000 de telespectatori". Zona cultural-educativă, argumentează Petrişor Obae, intră în obligaţia oricărui post public de televiziune, dar din punct de vedere comercial segmentul nu este deloc unul profitabil. „Posturile comerciale nu au în grila de programe astfel de emisiuni, din aceleaşi raţiuni de business. Postul public are datoria să-şi menţină programele culturale la nivelul maxim care se poate atinge în actualele condiţii de piaţă şi de interes din partea publică. Pierderile financiare sunt asumate din start pentru astfe