Unitatea medicală "patronată" de Ministerul Transporturilor subzistă din donaţii Directorul spitalului, Romeo Bârlea, spune că încearcă să ţină unitatea medicală în picioare cu ajutorul sponsorizărilor din străinătate.
Povestea dramatică a celor două paciente care s-au aflat la un pas de moarte din cauza unei infecţii cauzată de condiţiile improprii dintr-un spital al CFR din Bucureşti a adus în prim-plan unităţile medicale aflate în subordinea ministerului transporturilor. Nici la Timişoara situaţia nu este tocmai roz, întrucât spitalul ceferist este la pământ în ceea ce priveşte investiţiile. Clădirea, deşi are o arhitectură interbelică deosebită, a rămas înţepenită, din punct de vedere al dotărilor medicale, în Epoca de Aur.
Managerul instituţiei, Romeo Bârlea, susţine că normele igienico-sanitare sunt respectate cu sfinţenie în spital. Problema este că verificarea probelor de igienă este mai greu de făcut, întrucât Sanepidul CFR a fost desfiinţat. "Nu am avut probleme de acest gen până acum. Am avut un Sanepid al nostru până acum (al CFR - n.r.), dar nu mai există, astfel că probele se duc la o direcţie a ministerului care se ocupă de analizarea lor şi, uneori, la Direcţia de Sănătate Publică", a spus directorul.
Control tardiv Ministrul transporturilor Radu Berceanu a dispus o serie de controale la toate spitalele CFr din ţară, astfel că în perioada următoare o comisie va ajunge şi la Timişoara. "Am reuşit, cu angajaţii proprii, să igienizăm, fără a folosi firme, care ar costa mai mult. Acum aşteptăm controlul de la minister şi vedem ce se va întâmpla", a mai spus şeful spitalului CFR.
Probleme sunt şi cu dotările. Mobilierul nu au mai fost schimbat de acum 30 de ani, iar geamurile termpoan, un sine qua non al oricărui spital din Timişoara, lipsesc cu desăvârşire aici. De asemenea, igrasia s-a instalat pe holurile unităţii, iar în loc d