Pentru al doilea an consecutiv, operatiunile din Romania ale Ringier raporteaza cele mai slabe rezultate financiare din cadrul grupului media. In 2009, Ringier Romania a avut o cifra de afaceri de 29,3 milioane euro, in scadere cu 37% fata de anul precedent, si a inregistrat pierderi de 13,6 milioane euro.
“Annus horribilis”. Asa a caracterizat anul 2009 Marius Hagger (foto), directorul general Ringier Romania, in cadrul conferintei anuale a companiei, la care au mai participat Michael Ringier – presedinte si publisher al Ringier Group, Christian Unger – CEO si Marco Castellaneta - Director Corporate Communications.
“Suntem cu totii in viata, dar am cazut de pe un munte foarte mare. Valoarea pietei de publicitate a ajuns la nivelul anilor 2002-2003. Dar atunci eram pe profit, acum nu mai suntem”, a spus Hagger.
In 2009, Ringier Romania a operat taieri de costuri incepand din luna februarie, cand a inchis cotidianul gratuit Compact si a concediat o parte din echipa editoriala de la Evenimentul zilei. In acelasi an, compania si-a lansat o divizie de online si o tipografie, Ringier Print. La inceputul acestui an, Ringier a vandut publicatiile Evenimentul zilei si Capital lui Bobby Paunescu si a inchis revista Diva, din ratiuni financiare. Portofoliul companiei se bazeaza in prezent pe tabloidul Libertatea si pe revista Unica.
Pierderile cele mai mari in 2009 au fost produse de ziarele Evenimentul zilei si Libertatea, a declarat, indirect, Marius Hagger. “Daca in fiecare zi produci un ziar cu tiraj foarte mare, cu foarte putina publicitate, e clar ca pierderile sunt mai mari decat la o revista”.
Tot anul trecut, Ringier a pierdut prima pozitie din punct de vedere al tirajului vandut in favoarea Adevarul Holding. Astfel, trustului lui Dinu Patriciu i-a revenit o cota de piata de 34%, in timp ce Ringier a avut cu zece puncte procentuale mai