Bistriţeanul este consultant de proiecte şi intermediază de zece ani programe între localităţi româneşti şi oameni de afaceri, respectiv administraţii străine
În anii 90 Cristian Munthiu a descoperit că occidentalii aveau nevoie ei înşişi de un îndrumar în relaţiile cu românii şi că mai presus de orice conaţionalii noştri nu se ştiu vinde. Deloc intimidat de ceea ce scrie pe cartea de vizită a unora sau a altora, bistriţeanul a ajuns să stea la masă cu primari şi oameni de afaceri din marile metropole americane, dar şi din Israel ori China.
A terminat Politehnica la Cluj în 1987, iar după stagiul obligatoriu în industria socialistă a hotărât că munca la stat nu-l prinde deloc. Din primii doi ani, petrecuţi departe de familie, tocmai la Dacia Piteşti a rămas cu amintirea duminicilor când şefii îi închideau în secţie ca să nu plece acasă, dar şi cu obsesia opririi bandei de producţie care echivala cu alternativa concediere-puşcărie. Anii 90 l-au prins în Bistriţa cu proiecte care treceau drept futuriste, unele cu finanţare de la Ministerul Tineretului: „îmi amintesc că am venit în vremurile acelea cu vreo 50 de programe pentru tineri, unele futuriste de-a dreptul, multe cu valabilitate în zilele de acum. Îmi amintesc că în 1991 făceam cursuride agricultură pentru tinerii de la ţară şi concepeam proiecte gratuite pentru casele tinerilor".
A redactat primul ziar online
Din 1994 Cristian Munthiu intră definitiv pe zona afacerilor private. După 2 ani de directoriat la Elvila, îşi deschide alături de soţia sa, Monica, propriile firme. Începe cu publicitate şi organizare de evenimente speciale, după care descoperă consultanţa, nu înainte însă de a experimenta primul ziar online din Bistriţa. „Cred că odată la 3-4 ani îmi schimb zona de activitate. Îmi plac provocările, cred că aceasta este explicaţia". Contactul cu spaţiul american l-a tra