Efectele pe care le produce cenusa vulcanica asupra industriei aviatice nu s-au terminat si nu sunt in totalitate vizibile, avertizeaza Stephen Wright, expert al Universitatii din Leeds.
Acesta sustine ca impactul cenusii vulcanice asupra sistemelor de aer conditionat ale avioanelor ar putea fi destul de puternic, aceasta acumulandu-se pe parcursul urmatoarelor saptamani, cand avioanele vor "aspira" materialul vulcanic ramas in atmosfera, potrivit Bioscinece Technology.
Sistemele de aer conditionat asigura aer proaspat, presiunea necesara in interiorul cabinei pilotilor si a calatorilor si incalzeste temperatura din interiorul avionului, iar daca vor fi infundate cu praf, sistemele respective se pot supraincalzi.
Acest lucru ar putea duce la situatia in care pilotul este fortat sa inchisa sistemul si sa aterizeze de urgenta pe aeroporturile cele mai apropiate.
Supraincalzirea sistemului este cu atat mai grava cu cat unitatile de aer conditionat sunt plasate la multe avioane sub rezervorul central de combustibil.
Efectele pe care le produce cenusa vulcanica asupra industriei aviatice nu s-au terminat si nu sunt in totalitate vizibile, avertizeaza Stephen Wright, expert al Universitatii din Leeds.
Acesta sustine ca impactul cenusii vulcanice asupra sistemelor de aer conditionat ale avioanelor ar putea fi destul de puternic, aceasta acumulandu-se pe parcursul urmatoarelor saptamani, cand avioanele vor "aspira" materialul vulcanic ramas in atmosfera, potrivit Bioscinece Technology.
Sistemele de aer conditionat asigura aer proaspat, presiunea necesara in interiorul cabinei pilotilor si a calatorilor si incalzeste temperatura din interiorul avionului, iar daca vor fi infundate cu praf, sistemele respective se pot supraincalzi.
Acest lucru ar putea duce la situatia in care