Primul pilot de Formula 1 plătit cu peste un milion de dolari pe sezon, campion mondial, actor, scriitor, om de afaceri, proprietar al agenţiei aeriene de low-cost Fly Niki. Acestea sunt, pe scurt, reuşitele lui Niki Lauda, un om care sfidat moartea.
Dependent de adrenalină, pasionat de viteză, Formula 1 şi aviaţie, austriacul Niki Lauda a fost prezent şi în România, la începutul lunii februarie, pentru a-şi lansa oficial linia aeriană de low-cost, Fly Niki. Compania desfăşoară curse între Bucureşti şi Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, Hannover, Innsbruck, Köln, Copenhaga, München, Nürnberg, Paris şi Viena. Omul de afaceri a declarat în timpul şederii sale în România că intenţionează să investească, prin intermediul companiei Fly Niki, aproximativ 1,5 milioane de euro în promovarea imaginii României la Viena. Lauda a mai spus că nu excludă ca în viitorul apropiat să inaugureze şi o cursă aeriană Constanţa-Viena.
De la Formula2 la Formula1
Niki Lauda s-a născut la 22 februarie 1949, la Viena, într-o familie înstărită. Deşi s-a scris despre bunicul său că ar fi un descendent al familiei Lauda Crespo din Galicia, potrivit surselor oficiale, acesta este Hans Lauda, un om de afaceri din Viena.Dezvoltând o pasiune pentru viteză încă de mic, Niki a intrat în lumea circuitelor auto, deşi familia lui s-a opus vehement. A început pe un Mini, apoi a trecut la Formula Vee (curse pentru juniori, cu un singur loc în maşină deschisă).
De aici a ajuns repede la curse de maşini sport (Porsche şi Chevron), însă cariera lui părea să nu înainte mai mult până când s-a hotărât, în 1971, să facă un împrumut bancar, nedorind să-şi implice familia în carieră. Banii i-a folosit pentru a-şi cumpăra un loc în echipa Match, din Formula 2. De aici a fost rapid promovat în Formula 1, în 1972, fiind la un moment dat pilot în ambele competiţii.
Cu toate că maşinile