„Se pregătesc disponibilizări şi nu mai sunt bani nici pentru administrarea cursului Dunării" , spun liderii sindicali.Până anul trecut, societatea, care administrează şenalul navigabil al Dunării, era cunoscută ca având cei mai bine plătiţi directori din Galaţi.
Reducerile bugetare din acest an au lovit şi Administraţia Fluvială a „Dunării de Jos" (AFDJ).
Primă măsură vizată: trimiterea celor 940 de angajaţi în şomaj tehnic, prin rotaţie. Reamintim că până în urmă cu un an unitatea era faimoasă pentru directorii care aveau unele dintre cele mai mari salarii bugetare din România - în jur de 20.000 lei pe lună.
Dragajele, reduse
„Ni s-a precizat că o serie de activităţi de dragare vor fi stopate şi unele nave nu vor mai ieşi pe Dunăre. Însă dacă se va întâmpla asta, atunci să se desfiinţeze şi posturi de directori şi departamente, nu doar oamenii simpli să fie daţi afară", a mai completat Ştefan Frunză.
„Dacă vom face unele economii şi nu vom mai ieşi la dragare cu toate navele pe Dunăre este o acţiune ce ţine de conducerea societăţii şi nu de sindicate", ne-a declarat Florin Uzumtoma, directorul AFDJ.
„În ceea ce priveşte reducerile de personal, vreau să spun că până în acest moment nu am luat decât decizia de a trimite personalul în şomaj tehnic. Este o măsură legală. Nu doresc să facem disponibilizări şi vreau să evit acest lucru", a mai completat Uzumtoma.
În privinţa subvenţiilor de la stat, situaţia ar sta astfel. „Ministerul nu vrea să mai dea alocaţii de stat pentru şenalul fluvial, ci doar pentru cel maritim. Dacă asta e intenţia să o asume public şi să informeze Comisia Europeană a Dunării (CED), să vedem poziţia organismelor europene", a mai declarat Ştefan Frunză.
România face parte din CED alături de toate statele riverane, dar şi de patru ţări cu statut de observator printre care se