De la 1 Mai, benzina și motorina și-au mai adăugat niște bănuți în plus la litru. 3 bani pentru benzină și 6 bani în cazul motorinei. Scumpirea vine după ce în martie am mai avut parte de o creștere de 10%.
Oricât aș încerca să pricep logica acestor scumpiri, nu pot și pace. Când prețul la nivel mondial a scăzut, la noi carburanții s-au scumpit. Atunci a fost invocată scăderea leului în raport cu euro sau dolarul. Dacă s-a menținut constant cursul leului ori chiar a crescut față de euro și dolar, prețul carburanților a continuat să crească. Cică de vină sunt evoluțiile pe piața mondială. E precum în celebrul banc cu ”n-ai cravată”. Orice ai face, orice s-ar întâmpla, ceva nu e bine.
Desigur, la prima vedere, creșterea prețului carburanților ne va afecta bugetul ieșirilor de sfârșit de săptămână ori al deplasărilor cu mașina prin oraș. Buba adevărată nu constă însă în asta. Pentru că problema creșterilor prețului la combustibil o vom regăsi, de fapt, peste câteva luni, în prețul tuturor bunurilor și serviciilor din România. Multiplicat de mai multe ori. Pentru că prețul combustibilului se regăsește în costul de bază al produsului. Care se înmulțește de fiecare dată când respectivul bun sau serviciu parcurge o etapă între fabricant/furnizor și client.
Și atunci să vezi cum vom fluiera a pagubă.
Și când consumul va scădea, inclusiv cel de combustibili, va exista un nou motiv ca prețurile la benzină și motorină să crească…
De la 1 Mai, benzina și motorina și-au mai adăugat niște bănuți în plus la litru. 3 bani pentru benzină și 6 bani în cazul motorinei. Scumpirea vine după ce în martie am mai avut parte de o creștere de 10%.
Oricât aș încerca să pricep logica acestor scumpiri, nu pot și pace. Când prețul la nivel mondial a scăzut, la noi carburanții s-au scumpit. Atunci a fost invocată scăderea leului în raport cu euro sau dolarul. Dac