Producătorii auto ar putea fi obligaţi de UE să instaleze pe toate autoturismele sistemul eCall. Implementarea sistemului eCall pe automobile va reduce cu 40% timpul de intervenţie la accidente şi cu 26 de miliarde de euro, nivelul pagubelor.
În prezent, în Europa, peste 40.000 de oameni mor anual în urma accidentelor rutiere. 2.500 dintre ei ar putea fi salvaţi dacă apelul la serviciile de urgenţă s-ar face la timp. În cazul unui accident, maşinile echipate cu sistemul eCall trimit un apel către cel mai apropiat centru de urgenţă.
Astfel, cei de la descarcerări sau de la ambulanţă află locul exact al evenimentului. Asta se traduce în reducerea timpilor de intervenţie pentru serviciile de salvare cu până la 50%, în zonele rurale, şi cu până la 40% în oraşe. Ceea ce înseamnă mai multe vieţi salvate, dar şi reducerea numărului de leziuni grave cauzate de accidentele rutiere.
Posibilitatea apelării manuale
În afară de componenta umană a implementării sistemului eCall, acesta va reuşi să reducă şi pierderile financiare cauzate de evenimentele rutiere. Studiile arată că până la 26 de miliarde de euro pe an ar putea fi economisite, dacă autoturismele vor fi dotate cu sistemul eCall. De asemenea, apelul către centrul de urgenţă poate fi făcut manual, prin apăsarea unui buton din maşină.
Totodată, va exista întotdeauna o conexiune de voce între vehiculul implicat în accident şi centrul de salvare, în plus faţă de datele privind locaţia automobilului. Astfel, dacă în maşină există vreo persoană capabilă să vorbească, poate da detalii mai amănunţite despre accident, în timp real.
România a semnat memorandumul de înţelegere privind implementarea sistemului eCall la bordul vehiculelor. Alături de ţara noastră au mai semnat memorandumul şi Malta, Polonia, Belgia, Danemarca şi Luxemburg.