Echipamentele de la bordul aeronavei prezidentiale poloneze care s-a prabusit la 10 aprilie, langa Smolensk, in vestul Rusiei, au functionat corespunzator inainte de accident, a anuntat marti, la Moscova, Comitetului interstatal aviatic (MAK).
"Grupul de lucru pentru interpretarea datelor de zbor continua analizarea parametrilor inregistrati de blocul de colectare a datelor zborului si de cutia neagra. Noi am examinat rezultatele activitatii subcomisiei tehnice cu expertii polonezi. Echipamentele de la bord au functionat fara probleme", a indicat MAK, potrivit RIA Novosti.
Conform aceleiasi surse, specialistii din cele doua tari ii interogheaza pe comandantii avioanelor ruse si poloneze care au aterizat la Smolensk inainte de prabusirea avionului Tu-154 si analizeaza starea echipamentelor terestre.
Reprezentantii MAK si expertii polonezi au plecat in SUA, pentru a efectua, impreuna cu specialisti ai Biroului american pentru securitatea in transporturi, verificari in privinta a doua sisteme ramase intacte in urma accidentului aviatic: dispozitivul TAWS (Sistemul de avertizare pentru apropierea de sol) si GNSS (sistemul de navigare) de la bordul aeronavei Tu-154, la intreprinderile care le-au fabricat in SUA.
Aeronava Tu-154, avand la bord 96 de persoane, intre care presedintele Lech Kaczynski, sotia sa Maria, mai multi lideri politici si militari polonezi, s-a prabusit la 10 aprilie, nu departe de Smolensk. Delegatia poloneza urma sa participe la ceremonia comemorativa de la Katyn, locul simbol al omagierii celor 22.000 de ofiteri polonezi ucisi in 1940 de politia secreta a lui Stalin (NKVD).
Echipamentele de la bordul aeronavei prezidentiale poloneze care s-a prabusit la 10 aprilie, langa Smolensk, in vestul Rusiei, au functionat corespunzator inainte de accident, a anuntat marti, la Moscova, Comitetul